När man kommer till en öken, då hittar man sand. Det är då det är dags att börja promenera..

Maria Montazami, älskar't!

Herre gud, mycket som hänt på senaste. Har fyllt 20år (Selma som jag och Lovisa kallar det) och det var en perfekt dag. Hela tjocka feta släkten kom först vid 12 och trängdes i mitt vardagsrum. Vi åt Tacopaj och Ost&skinkpaj. Mamma är grym på att göra matpajer! Till barnen serverades Korv M Bröd då jag vet att korv är favvo maten hos barnen i min familj. Efter lunchen åt vi tårta och drack lite kaffe. Fick lite smått och gott i present och jag fick en mycket uppskattad "stege" utav min syster & C.O, Tack så hemskt mycket! Asbra! Assnygg! Awesome!

Efter att hela släkten dragit sig hemmåt så vilade jag och rasmus en stund i väntan på att rond2 skulle köra igång. Alla mina närmsta vänner och några utav rasmus polare kom förbi och kalasade, Jätte kul kväll! Mycket dans, svett och några x antal cider slank ner. Konstigt nog vart jag aldrig full, fast det vart uppskattat dagen efter då jag mådde helt perfekt. Fast, det fick bli en "bakfyllepizza" ändå! haha.

Nu har jag vart 20 i nästan en vecka och jag börjar inse verkligheten med att vara officiellt vuxen då rasmus är sugen på att flytta till en bostadsrätt och flytta. Jag håller med om flytten då våran lägenhet ska genomgå ett stammbyte och vi har inga bra villkor med Ludvikahem. De räknar att vara i lägenheten i 5 veckor, i dessa 5 veckor kommer vi att vara utan kök och utan badrum. Vi kommer att få andvända duschrum, mulltoaletter och kök i bodar ute på gården... och som plåster på såret får vi en halv hyra avdragen. EN HALV. Vart ska jag förvara mina varor osv? Jag har aldrig vart med om värre känns det som.

De kommer även att jobba i lägenheterna efter kl 16:30 då de ska skynda på arbetet. Jag kommer alltså inte få lung och ro någon gång känns det som i 5 veckor. Det känns måttligt surt att betala halva hyran och inte kunna använda sig utav det som känns viktigast i en lägenhet, och sen kommer hyran att "förändras" som ludvikahem vill uttrycka sig. Jag har pratat med flera grannar och ingen verkar nöjd. Förståligt.

Så nu, är vi på jakt efter ny lägenhet, jag är mer sugen på att fortsätta hyra fast inom ett annat bolag. Rasmus är sugen på lån och köpa, fast jag ser på lån som rasmus ser på barn, "man ska fan vara 25-30år när man skaffar det" haha. Fast, en lägenhet kan man iaf sälja! haha!

Nej, nu ska jag hänga lite tvätt och fortsätta glo på tv!


Qnell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0